Eerste fietsdag

4 juni 2019 - Dvůr Králové nad Labem, Tsjechië

Voordat we de hotelkamer verlaten, nemen we nog snel een rol toiletpapier mee. We gaan kamperen en hebben geen toiletpapier meegebracht. En we weten natuurlijk niet of dat op de camping aanwezig zal zijn. Staat ook best poche, een rol toiletpapier op de camping met een stickertje van het Savoy erop :-)

Nadat de fietsen bepakt en bezakt zijn vertrekken we onder toeziend oog van een stel gasten die ons eens flink bekeken hebben tijdens het pakken. Het voelt vooral in het begin erg wobbely. Ik ben het niet meer gewend, twee tassen aan mijn voorwiel en een stuurtas. Die twee tassen achter, daar heb je zoveel weet niet van, maar die tassen aan de voorkant maakt de fiets wat instabiel. Maar ik weet nog van de vorige keer dat ook dat vanzelf weer went. Het eerste stuk van de route loopt langs de hoofdweg. Gelukkig houdt het andere verkeer flink afstand. De navigatie staat flink hard afgesteld en dat is maar goed ook want die springt iedere keer op een zwart scherm. Vast om batterij te besparen. We komen door mooie dorpjes en stadjes en de route voert zowaar af en toe langs de Elbe. Het eerste stuk is vooral bergaf maar uiteindelijk komen we toch ook echt aan het klimmen. Meestal is de route verhard en soms fietsen we over gravel. Het is wel jammer dat een deel van het bergaf fietsen over gravel voert zodat je je fiets niet echt kunt laten lopen maar desalniettemin hebben we de 40 km/u aangetikt....Toch al weer wat gewend aan de wiebelige fiets. Het was echt een mooie dag vandaag. 51 km gefietst in totaal en daarbij toch ook flink geklommen en dus afgezien, vooral ook omdat het 28 graden was vandaag.

Nu staan we op de camping. De tent was koud gezet of het betrok en de lucht werd helemaal zwart. Heftig gerommel maar gelukkig in de verte. Een paar druppels regen zijn er tot nu toe gevallen en de ergste zwarte lucht is weggetrokken. Onze camping hoort trouwens bij een safaripark. Als je naar het toilethok loopt kun je de giraffen en zebra’s zien staan. Bijzondere gewaarwording wel :-)

6DF21BD9-88A8-41F5-A6DC-9C0E5F1C3AB8

1. Buuf:
    5 juni 2019
    Zo, de kop is eraf (smile!!).
    Ook weer een prachtige omgeving en foto's!
    Goeie reis verder. xxx