Geworstel tegen de wind in

2 juli 2019 - Dangast, Duitsland

We zitten aan de kust en we zullen het weten ook. Noordwesten wind en dat met windkracht 5/6. Het is sporten en afzien deze dagen. Vanwege de niet aflatende wind maar ook een beetje vanwege de route. Een kilometer of 20 omleiding omdat ze met dijkwerkzaamheden bezig zouden zijn. Wij hebben de werkzaamheden niet gezien maar wel een prachtig nieuw fietspad onderaan de dijk met nieuwe hekken en hekjes. Alleen de toegangsritten waren nog niet afgestort maar wel afgezet. Wel balen hoor. Dat betekende namelijk dat we 20km pal langs een vrij drukke secundaire weg over een slecht fietspad moeten fietsen. En dat tegen die wind in. We zetten ons bij toerbeurten op kop om er de vaart in te houden en om elkaar af en toe wat uit de wind te zetten.

Even mogen we een haakse bocht om en waaien we een kilometer of 5 vooruit. Dat is lekker. Maar daarna weer andersom gekeerd en weer vol de wind tegen. Rond de 80km gefietst en een groot deel daarvan was niet het vermelden waard en ronduit sporten of moet ik het worstelen noemen. We hebben getwijfeld of we zouden gaan kamperen omdat er een spatje regen werd voorspeld maar gaande de dag werd het weer beter en hebben we besloten om alsnog te gaan kamperen. Weer zo’n typische strandcamping met een berg plastic op een hoop (caravans en campers) en 100m2 gereserveerd voor tenters.

De man van de camping adviseert ons om de haringen er goed in te slaan vanwege de storm. Achteraf bezien hadden we dit toch beter niet kunnen doen. Rond 5 uur verdween de zon achter een dikke laag bewolking en dan wordt het al heel snel gewoon ronduit onaangenaam op de camping. Buiten eten is geen pretje als je eten bijna van je bord waait. Gelukkig was ook op deze camping een keukentje want anders was dat al niet eens gelukt, zie je brandertje maar een levend te houden met zo’n wind. We zijn gewoon om half 9 uit arren moede de tent ingedoken omdat we uit onze jas waaiden. Wat gelezen en geblogd en om 10u gingen de luiken dicht. Best vermoeiend nog, de hele dag tegen de wind in fietsen ;-)

1. Buuf:
    2 juli 2019
    Zijn het niet de schapen😅is het een stevige wind waar je tegenin moet fietsen.🤨
    Geen wonder dat jullie er vroeg in lagen en hopelijk goed uitgerust wakker🙂 en kunnen jullie er weer tegenaan😅🚲🚲
    Succes weer en geniet er weer van😘😘👍🙋‍♀️
  2. Anita Geerings:
    2 juli 2019
    Pittig zeg! Hitte, regen, storm, regen; jullie kunnen overal over meepraten. Prachtige herinneringen voor later. Sweet dreams!