Vertrek vanuit Verdun

7 juli 2021 - Lac de Madine, Frankrijk

Jammer dat we niet meer tijd hebben om Verdun wat te ontdekken. Dat hadden we gisterenavond allemaal willen doen na het avondeten maar dat liep allemaal wat anders….Inmiddels ben ik in een soort van catfight beland met de host maar ik het besloten om daar niet al te veel tijd en energie in te steken. De klacht ligt bij Airbnb en ik ga ervan uit dat we het betaalde geld weer terug gaan krijgen.

We vertrekken later dan normaal. We hebben immers uitgeslapen en zijn daarna met de bepakte fietsen eerst eens op zoek gegaan naar een supermarkt om nieuwe etensvoorraad voor onderweg in te slaan. Daarna zijn we naar de fietsenmaker genavigeerd en dat was een hele opluchting. Eentje die van wanten weet en je meteen helpt. Achterwiel uit de fiets en mee naar binnen naar de werkplaats, spaken allemaal gecontroleerd. Die zijn gelukkig allemaal nog heel. Een nieuwe buitenband erop gelegd en de door ons vervangen band nog eens goedgelegd want dat was niet helemaal goed gegaan. De achterband hobbelde. Dat merk je niet op het abominabele Belgische wegdek maar wel op de betere makkedammetjes in Frankrijk en dat is niet prettig. Daarom dacht Kees aan een spaakbreuk maar uiteindelijk was de binnenband er niet goed genoeg in gelegd. Nu dus wel. En met een nieuwe reserveband in de tas, konden we dan eindelijk op pad. 11u was het toen al.

Gelukkig hadden we vandaag niet zo’n lange op de planning en dat was maar goed ook. De benen zijn niet top vandaag. De billen trouwens ook niet. Een beetje doorgezeten na de tocht van gisteren. Al rond half 3 rijden we het dorpje van onze bestemming binnen. En dat nadat we de hele dag in de zon gefietst hebben. Genieten met een grote G. Eerste stukje uit de stad weer over het pad langs het Maaskanaal en daarna de secundaire weg op. Tussen het overige verkeer maar dat valt tot nu toe heel erg mee. Sowieso is het heel rustig onderweg maar ze houden veel ruimte vrij tussen auto en fiets dus dat voelt wel goed. Morgen gaan we onderweg naar Nancy. Daar hebben we weer een rustdag. Er moet immers weer gewassen worden🙃

1. Anita:
    7 juli 2021
    Lief zijn voor die overwerkte billen zou ik zeggen. Zachtjes tegen praten, fris douchen en bijtijds naar bed. Liefst op je zij .... Beterschap!
  2. Esther van de Waterbeemd:
    7 juli 2021
    Fijn dat je weer n goeie buiten band hebt en je binnen band er goed op ligt😉
    Goed uitrusten en hopelijk morgen ook geen te lange route!!!
    Xxx
  3. Mart:
    8 juli 2021
    ...en dus weer alles goed gekomen!! Had niet anders verwacht dan dat jij als winnaar uit de catfight zou komen!!!
    Amuseer jullie.
    Mart
  4. Buuf:
    8 juli 2021
    Buuf, je hebt vakantie, dus geen tijd voor een catfight😉.
    Wees lief voor de billekes en morgen weer fris en fruitig........!!
    liefs xxx
  5. Buuf:
    8 juli 2021
    Wat een prachtige foto's weer!!
  6. Elly:
    8 juli 2021
    Mooie foto's! Dat is dan wel het voordeel van bewolking. Lekker genieten van de mooie omgeving. Jullie hebben een fraaie route uitgezocht. Enne...fijn dat je minder last hebt van de regen. Tout Droite :)
  7. Mari:
    14 juli 2021
    Goed dat je het gedoe rond die AirBNB wat kunt loslaten! Het zou de pret bederven en dat is hey niet waard. Prachtig hotel trouwens, waar jullie in terecht kwamen! 🤩